Ben resmi,sadece üc boyutlu biliyordum.!

Ben resmi,sadece üc boyutlu biliyordum.!
oysa,memleketim yedi bölge ve yedi
boyutlu bir tabloymuş...


Bir tarafında güneş doğarken,diğer tarafında üşür insan...

Aynı gün kanatlanıp çıkarsın uludağa kayak yaparken,Toroslar
dan iner,plajlarında yüzersin.
Fethiye Çalış plajlarında,ingilizlerle
klopetra kumlarında bronzlaşmaya
bırakırsınız kendinizi.sisi Samsunda
bulutu,Artvinde avuçlarsınız.
Trabzon ziganada,Anzer balını.iner
Erzurumda yoğurdu,Ağrıda etin kebabın doyumsuzluğunu yaşarsı
nız.Uanda sabah kahvaltısını,
Hakkaride,karakovan balını,Dıyarbakırda sur içi çiğercileri
yle,sabahlarsınız.Çorumda leblebici
lerde ellerinizi ısıtırsınız.Niğdede kar ile bekmezden dondurmayı tadarsınız.Borun pazarını kaçırır,
Eşşeğinizi,Niğdeye sürersiniz.Adana
da kebabı,urfada isotu,Adıyamana
yalancı çiğköfteyi tanırsınız.
Malatyada kaysıyı,Besnide ûzümle

çayı içersiniz.Horatada soğuk suyun
başında,mumbar dolmasını bir ağaç 
dibinde yersiniz.Ankarada hep gravatlı insan görürsünüz.Yalovada
Muşlu mütehahit Kemalin,viskiyle ekmek yiyişine tanık olursunuz.
İstanbulda,çamlıca tepesinden boğazı,Topkapı sarayından,kız kule
sinde,yaşanmış aşk öyküsünü
yakamozların,vuçut dilinden okur
sunuz.İzmirde Gevrek simidi,Konya
da etli pideyi,urfada Mirrayı,
Tekirdağda köfteyi,şarkköyde şarabı,izmitde pişmaniyeyi,Adapazarına taze fındığı,Espiyede kavrulmuş fındığı
Kasta kaz etini,karacabeyde kuru
soğanı,kemalpasada tatlıyı,Mardinin
gümüş işçiligni,Eskisehrin lületaşını
Afyonun kaymağını ve memleketin
dörtbir yanını dolasmadan,İstanbul
kapalı çarşıdan alıp,Eminönunde
Balık,ekmeği yerken,boğaz köprüsü
nü seyredebilirsinız.,
Mevsim yaz.Ama,siz dört mevsime
üç mevsim daha katın.sıs mevsimi,
çamur mevsimı,sel mevsimi.,
Benim memleketim,yedi boyutlu 
harika bir tablo..!
Barış,kardeşlik,sevgiyle bu tabloyu
yaşamak dileğiyle.,
Mustafa Taner
03.07.2015 / Fethiye

Yorum Gönder

0 Yorumlar